BDAR

Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. "cookies").


Mokyklų darbuotojai kviečiami gilinti savo žinias psichikos sveikatos srityje

Data

2021 04 30

Įvertinimas
0
44.jpg

Pripažindama psichikos sveikatos klausimų svarbą šių dienų visuomenėje, Sveikatos apsaugos ministerija kartu su projekto „Kurk Lietuvai“ iniciatyvine grupe pristato nemokamus nuotolinius psichikos sveikatos raštingumo didinimo mokymus mokyklos darbuotojams. Šie mokymai yra prieinami nacionalinėje psichikos sveikatos svetainėje www.pagalbasau.lt.

Sveikata negali egzistuoti be psichikos sveikatos, kuri yra fundamentali mūsų gebėjimui mąstyti, reikšti savo emocijas, būti savimi, – įsitikinusios „Kurk Lietuvai“ projekto vadovės Elena Gaudiešiūtė ir Deimantė Kavaliauskaitė. Vaikams ir paaugliams, susiduriančiais su sunkumais, prieiga prie tinkamos, įrodymais grįstos psichosocialinės pagalbos ir paramos yra pagrindiniai žingsniai, leidžiantys užkirsti kelią tolesniems psichikos sveikatos sunkumams. Vis dėlto, tam, kad vaikų ir paauglių sunkumai būtų atpažinti laiku ir jiems būtų suteikiama savalaikė psichosocialinė pagalba, yra reikalingas aplink esančių suaugusiųjų sąmoningumas, psichikos sveikatos žinios bei noras prisiimti atsakomybę bei lyderystę siekiant visapusiškai padėti. Ypač tai svarbu aplinkoje, kur vaikai ir paaugliai praleidžia bene didžiausią savo dienos dalį – mokykloje.

Mokymai ruošti kartu su Vilniaus universiteto Psichologijos instituto docente dr. Rasa Barkauskiene, kurios nuomone – mokykliniai metai itin svarbūs tolesnei žmogaus gerovei ir psichikos sveikatai.

„Moksliniai tyrimai rodo, kad apie 50 procentų suaugusiojo amžiuje patiriamų psichikos sveikatos problemų prasideda iki 14 metų amžiaus, o iki 24 metų šis procentas pasiekia 75. Mokytojo žinios atpažįstant vaikų ir paauglių psichikos sveikatos sunkumus, susirūpinimas dėl jų, deramas atliepimas ir nukreipimas tinkamai pagalbai yra neįkainojamas ne tik padedant vaikams ir paaugliams dorotis su kančia ir skausmu, bet ir valstybei mažinant psichikos sveikatos sutrikimų keliamą ekonominę naštą“ – teigia docentė. 

Taigi, vaikystė ir paauglystė yra psichikos sveikatai kritiškai svarbūs gyvenimo tarpsniai, kurių metu ne tik formuojasi autonomija, savikontrolė, socialiniai įgūdžiai, tačiau šiuo periodu įgyti emociniai ir socialiniai gebėjimai turi tiesioginę įtaką psichikos sveikatai visam likusiam gyvenimui, o negatyvios ankstyvosios patirtys gali turėti neigiamų pasekmių pagrindinių kognityvinių ir emocinių įgūdžių vystymuisi.

Tyrimai rodo, kad Lietuvoje 1 iš 4 paauglių berniukų ir 1 iš 3 paauglių mergaičių savo psichologinę gerovę vertina kaip žemesnę nei vidutinę, 1 iš 3 vaikų Lietuvoje patiria patyčias, Lietuvos statistikos departamento duomenimis 2019 metais Lietuvoje iš viso buvo 3843 atvejai, kai prieš vaiką galimai buvo panaudotas smurtas. 2020 m. UNICEF atliktos išsivysčiusių šalių ataskaitos duomenimis, pagal vaikų psichikos sveikatos būklę Lietuva yra 36 vietoje tarp 38 ES ir EBPO valstybių.

Ministerijos inicijuoti mokymai mokyklų darbuotojams suskirstyti į 7 pagrindines temas, apimančias informaciją apie tai, kaip psichikos sveikatos žinios padeda mokytojo darbe, su kokiomis raidos užduotimis ir sunkumais susiduria vaikai ir paaugliai, į kokį jų elgesį reikėtų atkreipti dėmesį, kaip tinkamai pradėti pokalbį apie psichikos sveikatą ar emocinę būseną su mokiniais ir jų tėvais, kaip kurti psichikos sveikatai palankią klasės ir mokyklos aplinką bei galiausiai – kaip padėti pačiam sau pedagogo darbe. 

Mokymų trukmė – 8 valandos, tačiau kiekvienas dalyvaujantis gali pasirinkti savo individualų tempą. Mokymų turinys papildytas vaizdine medžiaga, interaktyviomis užduotimis, testais bei papildoma literatūra, norintiems giliau suprasti temą. 

Prie mokymų jau prisijungė daugiau nei 1500 mokyklų darbuotojų, o baigusiųjų mokymus atsiliepimai teigiami ir pozityvūs. Kviečiame pasinaudoti galimybe įgyti jūsų darbe praversiančių žinių.

SAM Spaudos tarnyba