Sveikos mitybos rekomendacijos

Išsamios sveikos mitybos rekomendacijos (nuoroda, PDF)

Maisto pasirinkimo piramidė (su atsisiuntimu)

SVARBIAUSI PRINCIPAI

  • Valgykite maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvulinės kilmės maistą.
  • Kelis kartus per dieną valgykite viso grūdo grūdinių produktų (duona, košės, makaronai ir pan.).
  • Kelis kartus per dieną valgykite įvairių (geriau šviežių) daržovių ir vaisių (bent 400 g per dieną).
  • Mažinkite riebalų vartojimą. Gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keiskite augaliniais aliejais.
  • Raudoną mėsą (kiaulieną, jautieną, avieną) keiskite balta mėsa (paukštiena, triušiena), ankštinėmis daržovėmis ar žuvimi.
  • Vartokite liesą pieną ir liesesnius pieno produktus (pasukas, natūralų jogurtą, rūgpienį, kefyrą, varškę, sūrį).
  • Rinkitės maisto produktus ir gėrimus, turinčius mažai cukraus. Nesaldinkite arbatos ar kavos.
  • Valgykite nesūrų maistą. Bendras druskos kiekis paros maiste neturi viršyti 5 g. Rinkitės druską su jodu.
  • Ribokite alkoholio vartojimą.
  • Išlaikykite normalų kūno svorį (kūno masės indeksas - 20-25).
  • Kas dieną energingai judėkite (suaugusieji bent 30 min./d., vaikai – bent 60 min./d.).
  • Vaikus žindykite iki 6 mėn., o jei turite galimybę, žindymą tęskite iki 2 m. ar ilgiau, užtikrinant tinkamą ir saugų papildomą maitinimą.

 

KITOS REKOMENDACIJOS

Darbuotojų sveikos mitybos skatinimo rekomendacijos. Higienos institutas.

10 patarimų vaikams kaip maitintis (žaidimas)

Kaip pasirinkti sveikatai palankesnius maisto produktus. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras

Daržovių nauda. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras

Paskutinė atnaujinimo data: 2018-11-05